WIE WIJ ZIJN EN WAAR WE VOOR STAAN!
Annette van Dam is in 2007 gestart met educatieve zorgboerderij Landelijk leven en heeft vanaf die tijd de bewoners intensief opgenomen in haar gezin.
Door de jaren heen heeft Annette een multidisciplinair team van gediplomeerde medewerkers opgebouwd die haar ondersteunen in het werk.
In september 2019 is gestart met de bouw van een ruim huis waarin jong volwassenen in een woongroep met 24-uurs begeleiding kunnen verblijven.
Het aanbieden van een veilige plek waar geborgenheid en plezier centraal staan is de doelstelling van de woon- groep en dagbesteding.
Wij willen onze bewoners een goede basisveiligheid en begeleiding bieden.
Vanuit die gedachte denken wij dat de bewoners zich op een ontspannen manier kunnen blijven ontwikkelen.
Alle bewoners krijgen een museumjaarkaart van ons. Ontdekkend leren vinden wij belangrijk, daarom maken we regelmatig uitstapjes.
Lijkt het je fijn om in een landelijke omgeving te wonen met dieren, rust en ruimte om je heen en wil je toch nog veel ontdekken dan is dit misschien een leuke plek voor jou.
Om goede zorg te kunnen verlenen die past bij onze doelgroep en de kwaliteiten van onze medewerkers hanteren we de volgende exclusie:
– cliënten met complexe psychiatrische problematiek.
– cliënten met verslavingsproblematiek.
– cliënten die in aanraking geweest zijn met justitie.
– cliënten met complexe verpleegtechnische handelingen.
– cliënten met wegloopgedrag zodanig dat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden.
– cliënten met agressie gericht tegen andere cliënten of medewerkers.
– cliënten met gedragsproblematiek waardoor het sociale functioneren binnen Landelijk leven wordt ontwricht en/of de cliënt een gevaar gaat vormen voor de veiligheid/ontwikkeling van zichzelf en/of anderen.
15 jaar!
Sinds 3 november 2015 zijn wij HKZ-gecertificeerd.
Het keurmerk van HKZ (Harmonisatie Kwaliteits-beoordeling in de Zorgsector) staat voor duurzame kwaliteitsverbetering in zorg en welzijn: onafhankelijk en betrouwbaar. Met het HKZ-keurmerk kunnen organisaties en praktijken laten zien dat zij serieus werk maken van kwaliteit van zorg en dat ze voldoen aan de eisen die daaraan gesteld worden door klanten, professionals en relevante stakeholders. Een organisatie met het HKZ-keurmerk heeft intern de zaken goed op orde, stelt de klant centraal en werkt voortdurend aan het verbeteren van de zorg- en dienstverlening.